zondag 29 augustus 2010

Dag 2: St Julian in St Julian's

Malta. Dag 2. NIET verdwaald, dat is al een hele vooruitgang (zeker als je bedenkt dat de straatnamen van de kaart, ja ik heb een kaart, niet overeenkomen met de schaarse straatnaambordjes). Wandelingetje gemaakt langs de kustlijn van Gzira naar St. Julians, mezelf onderweg trakterend op een lunch aan zee (m'n vader zou trots zijn!) en een afspraak met een makelaar. Les 1 van vandaag, verwacht niet dat mensen op tijd zijn of zich aan afspraken houden. Ook Maltesers zijn fan van het aspettiamo-aspettiamo principe, wat erg jammer is aangezien ik NOOIT, maar dan ook NOOIT te laat kom.
Enfin, appartement 1 was een klucht, een zogezegd "pas opgeknapte en hypermoderne" klucht, maar ik heb er wellicht wel een bijbaantje als private tutor Engels-Nederlands aan overgehouden, dat is nog eens marketing!
Gelukkig was er nog appartement 2, mij getoond door een zeer charmante Spanjaard, op een perfecte locatie tussen Balutta en Spinola bay en vlakbij het bruisende nachtleven van Malta. Spanjaard heeft me zelfs nog een mini-tour door St. Julian's gegeven, en me meegenomen naar het feest ter ere van de beschermheilige van St Julian's.... St Julian. Nou klinkt dat spectaculairder dan het is, want het was een optocht met fanfaremuziekjes (de dweildag in Zoelen is er niks bij) opgeleukd met wat eet- en drinkkraampjes. Desalniettemin, toch een geslaagde dag 2.

Dat betekent dus dat ik vanaf donderdag mijn nieuwe stulpje kan betrekken. Adres volgt nog, voor al jullie pakjes en kadokes :) Later foto's van mijn panoramische wandeltocht. Voor nu, slaapwel. Morgen wacht mijn eerste werkdag.

K.

1 opmerking:

  1. Dat is inderdaad marketing ten top, hoe doe je het? Proficiat met je nieuwe stulp, ben er nu al benieuwd naar. Maar ben denk ik nog benieuwder naar je eerste werkdag.

    BeantwoordenVerwijderen