zondag 29 augustus 2010

Valse start

Malta. Waar te beginnen.
Mijn tijdelijke onderkomen is volgens de chauffeur "the nicest apartment in Malta" en daar kan hij weleens gelijk in hebben. Het is duidelijk dat die pokerbonzen niets te klagen hebben hier, gloednieuw luxe appartement vol high tech snufjes, een echte pokertafel en natuurlijk een view to die for (zie foto's). Maar, natuurlijk is er altijd een maar, het bevindt zich in een steegje dat niet voorkomt op de kaart. Erg handig voor iemand die nog nooit op Malta is geweest en die geen idee heeft waar het appartement ligt... Het schijnt zich te bevinden "op de grens tussen Gzira en Sliema", maar zelfs voor Maltesers is dat geen indicatie. Nou ben ik van nature al niet gezegend met een richtingsgevoel om over naar huis te schrijven, dus je kon de klok er gelijk op zetten dat dat fout zou gaan. En zo geschiedde, mijn eerste avond op Malta en hopeloos verdwaald! Na 2 uur ronddwalen en 4 keer de verkeerde kant op gestuurd te zijn besloot ik de bus te nemen. Lijkt een goed idee, ware het niet dat bussen hier lijken te rijden wanneer het ze uitkomt, en stoppen waar het ze uitkomt. Er is geen touw aan vast te knopen! Op goed geluk ergens ingestapt, en ik herkende zowaar iets van mijn 1 1/2u durende heenweg naar St. Julian's! Maar toen, wederom verdwaald..inmiddels in het donker, met een zware boodschappentas (de Stad A!). Heb al mijn charmes dan maar in de strijd gegooid (voor zover die nog aanwezig waren naar dat gezeul en hysterisch gezoek ik de bloedbloedhitte) en een Aziaat aangeklampt, die hier gelukkig bleek te wonen en me een uur heeft bijgestaan in mijn zoektocht, en met succes!

Ook is de whizzkid in mij naarboven gekomen, na frustraties "hoe kan zo'n appartement nou geen WiFi hebben?!" vond ik een modem in een kastje, die ik (let op) zelf heb geinstalleerd! En na 20 mislukte pogingen vond ik bij toeval ook nog het wachtwoord. Dus vandaar kan ik nu vanop mijn balkon met uitzicht op de baai jullie kan updaten over de avonturen van dag 1.
Vanmiddag heb ik een afspraak met een makelaar en een mede-gokwereldcollega om me wat appartementen te laten zien. Hopelijk vind ik ze! Duimen jullie voor me?
Tot snel!


2 opmerkingen:

  1. Het appartement ziet er inderdaad mooi uit, maar een pokertafel...? Hoe fout is dat! Je uitzicht is wel om jaloers op te worden. Hopelijk levert de appartementenjacht straks iets op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer goed idee zo'n blog, kunnen we allemaal meegenieten (al is het voorlopig eerder meeleven...) van je avonturen daar! Heeft de appartementenjacht iets opgeleverd vandaag? Hou ons zeker op de hoogte, wij duimen alvast mee! xxx

    BeantwoordenVerwijderen