woensdag 8 september 2010

Koekjes, Zuid-Malta en gezellige Zuiderburen

Malta. Allereerst even een schokkende afbeelding:
Ik heb de Cola-blikjes tijdelijk links laten liggen, kwestie van overkill voorkomen! Maar niet getreurd, een dezer dagen zal ik de Cola-traditie weer voortzetten. Op het befaamde lunchbankje heb ik vrienden gemaakt met de duiven, en ik heb ontdekt dat ze zowel van olijven als van chips uit het "something to nibble on" zakje houden. Zo spannend zijn mijn avonturen hier.
Ik heb inmiddels een grote supermarkt ontdekt hier in de buurt, in plaats van alle mini-buurtsupers waar ik me eerst mee moest behelpen. Maar, mijn verbazing was groot toen ik er voor de eerste keer binnen ging, er zijn namelijk 4 rijen vol....koekjes! Paradijs voor een zeker, niet nader te noemen maar velen van jullie wel bekend, persoon. Ik heb dan ook maar koekjes gekocht. Daarnaast zijn ze hier dol op.. Friesche Vlag, altijd leuk om iets bekends tegen te komen.

Zo ook vandaag, ik besloot op mijn vrije dag een sight-seeing tour door Zuid-Malta te doen hopend dat het land me positief zou weten te verrassen. Achter mij zaten, eveneens sceptische, Belgen. De hele 3 uur durende busrit heb ik ze afgeluisterd en er waren wat fantastische quotes. Ze leken net als ik niet onder de indruk te zijn van de Maltese zandbakken, braakliggende terreinen en rondwaaiend afval. Daarom besloten ze zich te concentreren op het leuke gedeelte van de busrit, het einde. Uren hebben ze het gehad over het taske koffie en het gebakske dat ze gingen eten zodra ze de bus uit waren. De Belgen besloten zich niet zo snel uit het veld te laten slaan, en discussieerden dapper door over de avondtour op Malta die ze wel wilden doen. Bij de prijs inbegrepen was een Maltees diner. "Amai, da zal nogal wa zijn zo ne Maltese dinner, ik wil gewoon nekeer goe gaan ete". Ik citeer letterlijk. Michiel is dus niet de enige met een obsessie voor nekeer goe gaan ete.

Om af te sluiten nog even een leuk weetje. Op Malta hebben ze een zeer ingenieus plan met betrekking tot ex-veroordeelden. Deze arme criminelen hebben het in de meeste landen moeilijk om aan een baan te komen, zo niet op Malta! Hier worden ze gewoon bus- of taxichauffeur. Verklaart een hoop. Knoop dit in je oren, krijg op Malta dus nooit ruzie met bestuurders van het openbaar vervoer. Ook, Nadine van den Eynde als je dit leest, mijn vriend van de broodjeszaak (die me elke dag Hoummous wil aansmeren), zei me dat hij het ongelofelijk vindt dat ik uit Nederland kom, omdat de meeste Nederlanders zo'n sterk accent hebben...behalve ik! Ha! Voor degenen onder jullie die de website in de gaten houden, ik heb gehoord dat er binnenkort een artikel verschijnt over een zekere Loes-Jan Huntelaar. Tenslotte wil ik jullie nog meegeven dat Maltesers niet vies zijn van woordgrappen, de locale KFC heet "Chick-king". Lachen jullie al? Hieronder foto's van Zuid-Malta.

Tot de volgende!
K.

"Bootje" in Valletta (Kapitein Janno?)


Vittoriosa



Marsaxlokk

Eiland bij de Blue Grotto

3 opmerkingen:

  1. Belgen zijn altijd gezellig hoor. Tenzij ze uit het westen van het land komen. Dan zijn ze gewoon irritant en onverstaanbaar.
    En die woordgrappen kan ik enkel toejuichen... Chapeau voor Malta, echt waar. Pas nu besef ik waarom ze altijd zo'n goeie inzendingen hebben bij het songfestival.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bestaat er zoiets als een Cola-overkill?! Ik doe maar alsof ik dat niet gelezen heb!
    Op je foto's ziet Malta er dus best leuk uit... What happens? Maar wees gerust, ik laat me nooit meer misleiden! Ik denk niemand uit onze directe omgeving!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik publiceer uiteraard alleen de leuke dingen ;) de zandbakken laat ik voor wat ze zijn, ovviamente!
    en ja, de woordgrap is duidelijk een juweeltje! haha!

    BeantwoordenVerwijderen