vrijdag 3 september 2010

Poker champ in de dop!

Dag trouwe lezers,

Weer even een berichtje uit broeiend Malta, waar momenteel geen zuurstof in de lucht hangt en waar het vanmiddag zowaar heeft geregend. Zoals jullie wellicht begrijpen is dit het gesprek van de dag hier!
Inmiddels heb ik ook enkele pokersessies achter de rug met aardige Zweed II, naamgenoot van ons aller HH (voor de insiders). Het spel is me tot in de kleinste details uitgelegd, en vervolgens hebben we een uur poker gespeeld, waarin ik 2x heb gewonnen, tot hilariteit van de Zweed. Dus jullie zijn gewaarschuwd als jullie ooit met mij gaan pokeren!

Ook heb ik me natuurlijk weer bezig gehouden met vertalen, maar dit keer leukere dingen zoals onze US Open micro site, US Open previews en EK-kwalificatie previews. Even wat sluikreclame, ga vooral naar onze website: http://betway.com/nl/sports-betting

Daarnaast lijkt het zo te zijn dat iedereen vooral bezig is met doen alsof ze druk zijn, terwijl ze de hele dag heen en weer surfen tussen Twitter, Facebook, MSN en Skype. Sommigen van jullie hebben dit al ervaren in een van de dagelijkse MSN-sessies. Mochten jullie je dus ooit vervelen door de weeks, kom gerust online en vind mij daar voor een babbeltje. Erg positief puntje aan het kantoor zijn de gratis Cola-blikjes die ik op het werk kan pakken (sorry Sis, het is Pepsi..). Ik ben elke dag bezig een verzameling aan te leggen voor in de tas... ssshhh!

Inmiddels ben ik inwoonster van St. Julian's, waar ik een appartement deel met twee Spaanse meisjes die verdomd slecht Engels spreken. De weg naar het werk is hierdoor verdubbeld, maar ik zit wel midden tussen "stranden", bars, restaurants, winkels en clubs. Het was een hele onderneming om mijn spullen hier te krijgen.. berg af, en weer op met twee zware koffers na een lange werkdag. Zonder te klagen, I was not happy. Maar gelukkig zijn alle 55+ kilo's nu gewoon in mijn kamer! Vandaag ben ik ook m'n uit Nederland verstuurde pakket gaan halen. Tot mijn schrik kreeg ik het niet meteen mee omdat het "damaged" was. Ik zag hysterische mensen voorbij komen van wiens pakket niet meer over was dan een plastic zak met wat spullen die nog te redden waren, dus ik vreesde het ergste. Ik werd meegenomen naar een kamertje om mijn pakket te inspecteren, en.... gelukkig zat alles er nog in! Het pakket was wel open, nat en beschadigd...maar ik had het veel erger verwacht. De aardige postmeneer vertelde me dat het de schuld van de Duitsers is.Pakketten van Nederland naar Malta gaan via Frankfurt, waar ze het grappig vinden kartonnen dozen in de regen te zetten. Gekke Duitsers.

Vanmorgen heb ik me, heel avontuurlijk, ondergedompeld in de Maltese cultuur. Aangezien ik om 5u al wakker was (te heet om te slapen) besloot ik te gaan wandelen en ergens een Maltees ontbijt te gaan eten. Even een lesje cultuur, Maltesers halen hun ontbijt bij een Pastizzeria. Vol goede moed stapte ik daar dus vanmorgen naar binnen en trof ik allerlei vreemde broodjes, taartjes en bladerdeeghapjes (waarschijnlijk recepten uit de Libelle, of niet DBW?) aan. Ik vroeg aan de mevrouw wat Maltesers normaal gezien als ontbijt eten, en ze gaf me iets wat ze "cheese pie" noemde. Toen gingen er al wat belletjes rinkelen, maar ik dacht ik moet niet flauw zijn en deze experience gewoon doorzetten. Ik nam een hap en.... Nee, dat was het toch niet. Een zompige bladerdeeg hap met iets wat leek op gestolde Ricotta erin. Smakeloos en laffig. Helaas heb ik het moeten weggooien. Tot zover mijn ervaringen met de Maltese keuken. Ik ben allang blij dat ik net in de supermarkt bokes heb gevonden, en Gouda, Leerdammer en Edammer. Doen ze goed die Maltesers.

Het is de bedoeling dat ik morgen naar Valletta ga. Met de bus, jawel. Ik zal dus maar EEN bushalte opzoeken en hopen dat er ooit een bus naar Valletta langskomt?

Tot snel.

K.


Maltees strand
Balutta Bay
Bij mij om de hoek
Bij mij om de hoek
De beroemde blikjes op het lunchbankje
Mijn kamer
Mijn kamer
Mijn kamer
Living
Keuken

2 opmerkingen:

  1. Po-po-po-pokerchamp po-po-pokerchamp. I love it.
    Zo kartonnen dozen in de regen zetten, ja, nu je het zegt, dat geeft me vast een kick! Ik begin er maandag mee! Not.
    Nou, 't is te hopen dat je naar Valetta en terug geraakt. Als we nooit meer iets van je horen, weten we waar het probleem lag...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben ook zeer benieuwd. ik heb net gekookt in de (extreem vieze) keuken, nog zo'n avontuur. en een bombardement overleefd. dat gaat hier maar door!
    hoe is het in Moerbeke city? Nicht al bevallen?

    BeantwoordenVerwijderen